نحوه استفاده از دانه چیا برای کاهش وزن و فواید آن
نوشته شده توسط : موضوعات برتر

 

کاهش وزن به روش های مختلفی امکان پذیر است. یکی از این موارد استفاده از مکمل های غذایی است. دانه چیا یک مکمل طبیعی عالی برای کاهش وزن است. اگر از قرص های لاغری برای کاهش وزن استفاده می کنید، ورزش می کنید یا فقط می خواهید با خوردن غذای کمتر وزن کم کنید، دانه چیا برای رسیدن به اهدافتان بسیار مفید است. علاوه بر کاهش وزن، مصرف دانه چیا فواید بسیار دیگری نیز دارد. از جمله تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب و درمان یبوست. دانه های سیاه یا سفید کوچک گیاه مریم گلی هیسپانیکا مملو از مواد مغذی و فیبر هستند تا به شما کمک کنند احساس سیری کنید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید.

برای به دست آوردن خواص لاغری دانه چیا، بهتر است آن را به صورت دانه، پودر یا کپسول مصرف کنید یا می توانید این دانه ها را با آب مخلوط کرده و در حین تمرین میل کنید. روش های مختلفی برای استفاده از دانه چیا برای کاهش وزن وجود دارد که ما در این مقاله از فرازطب سعی کرده ایم آن ها را درک کنیم و با این دانه جادویی بیشتر آشنا شویم تا واقعا بتوانیم آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم.

دانه چیا به کاهش وزن کمک می کند

دانه چیا یکی از بهترین مکمل ها برای کاهش وزن است. دانه چیا برای کاهش وزن در روند کاهش وزن بسیار موثر است زیرا سرشار از پروتئین و فیبر است و به شما کمک می کند کالری کمتری مصرف کنید. دانه چیا برای لاغری شکم و باسن بسیار مفید است. تحقیقات زیادی روی این ماده غذایی مفید انجام شده است که ثابت می کند دانه چیا در روند کاهش وزن بسیار موثر است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

دانه چیا چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

خواص دانه چیا برای کاهش وزن در تغذیه و پزشکی به اثبات رسیده است. این ماده غذایی به روش های مختلفی باعث کاهش وزن می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

اشتها را کاهش می دهد: فیبر برای یک رژیم غذایی سالم مهم است و به شما کمک می کند بعد از غذا احساس سیری کنید. دانه چیا بسیار غنی از فیبر محلول است که یک ماده ژل مانند در معده شما ایجاد می کند. این کار حرکت غذا را کند می کند و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

افزایش متابولیسم در بدن: یکی دیگر از فواید دانه چیا، پروتئین بالای آن است. پروتئین برای ساخت و ترمیم بافت عضلانی مهم است که می تواند به افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن کالری بیشتر کمک کند. دانه چیا همچنین منبع خوبی از چربی های سالم از جمله اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب می شود. علاوع بر دانه چیا برای لاغری می توانید از قوی ترین قرص لاغری استفاده کنید.



جذب چربی را کاهش می دهد: فیبر و پروتئین موجود در چیا باعث کاهش جذب چربی در بدن می شود، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 باعث افزایش سطح کلسترول خون می شوند.

چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه چیا برای افزایش وزن استفاده کنیم؟ با افزودن 1 تا 2 قاشق غذاخوری دانه چیا در روز به رژیم غذایی خود شروع کنید و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید تا به طعم و بافت آن عادت کنید. با استفاده از دانه های چیا برای کاهش وزن، آنها را به مایعی مانند آب، شیر یا آب میوه اضافه کنید و بگذارید حداقل 15 دقیقه دم بکشد. روش های مختلفی برای استفاده از دانه چیا برای کاهش وزن وجود دارد:

بهترین راه برای مصرف دانه چیا برای کاهش وزن، استفاده از آن به عنوان جایگزین غلات و نان سفید است.

پودینگ دانه چیا را درست کنید دانه های چیا را یک شب در آب یا شیر خیس کنید تا یک میان وعده یا وعده غذایی غلیظ و شبیه پودینگ درست کنید.

دانه های چیا را روی سالاد یا سبزیجات بپاشید.

نوشیدنی دانه چیا درست کنید. می توانید دانه های چیا را با آب، شیر یا آب میوه مخلوط کنید تا یک نوشیدنی خوشمزه و مغذی درست کنید.

آنها را به ژله خود اضافه کنید. برای این کار بهتر است وقتی ژله مایع گرم درست می کنید چیا را اضافه کنید و در یخچال بگذارید.

هنگامی که دانه های چیا را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، مهم است که آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. دانه های چیا می توانند تا 12 برابر وزن خود آب جذب کنند، بنابراین خیس کردن آن ها قبل از مصرف بسیار مهم است. این به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

دستور العمل های دانه چیا برای کاهش وزن

دانه چیا را می توان برای کاهش وزن در غذاهای زیر استفاده کرد:

اسموتی دانه چیا و توت: یک فنجان توت مخلوط منجمد، یک موز، یک قاشق غذاخوری دانه چیا و یک فنجان شیر یا شیر بادام را برای صبحانه یا میان وعده ترکیب کنید.

بلغور جو با دانه چیا و موز: خوردن دانه چیا با جو دوسر راهی عالی برای تقویت محتوای غذایی صبحانه شماست. دانه چیا منبع خوبی از فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 است. جو همچنین منبع خوبی از فیبر و پروتئین است. دانه های چیا و جو دوسر می توانند یک صبحانه مغذی و سیر کننده درست کنند که به شما کمک می کند تا زمان ناهار احساس سیری کنید. ابتدا یک وعده بلغور جو دوسر را بپزید، سپس یک موز له شده و یک قاشق غذاخوری دانه چیا را اضافه کنید. برای طعم بیشتر، فندق خرد شده و کمی عسل را اضافه کنید. این یکی از بهترین راه ها برای استفاده از دانه چیا برای کاهش وزن است.

آووکادو و دانه چیا: از یک آووکادوی رسیده استفاده کنید و آن را روی نیمی از کل میوه پخش کنید. برای یک صبحانه مفرح و سالم، دانه های چیا را با کمی نمک بپاشید.

بهترین زمان خوردن دانه چیا برای کاهش وزن

دانه های چیا برای کاهش وزن در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند، زیرا به عنوان یک غذای عالی برای کاهش وزن در نظر گرفته می شوند. اما بهترین زمان استفاده از دانه چیا برای کاهش وزن چه زمانی است؟

اول از همه، ذکر این نکته ضروری است که دانه های چیا یک مکمل غذایی عالی هستند. با این حال، زمان های خاصی از روز وجود دارد که مصرف دانه چیا برای کاهش وزن می تواند بسیار مفید باشد.

صبح: خوردن دانه چیا در صبح می تواند به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما کمک کند.

قبل از تمرین: دانه های چیا همچنین یک میان وعده عالی قبل از تمرین هستند، زیرا انرژی پایدار را بدون احساس سنگینی به بدن می دهند. سعی کنید دانه های چیا را در بخش کوچکی از ماست یونانی مخلوط کنید یا آنها را در یک اسموتی قبل از تمرین ترکیب کنید.

به عنوان یک میان وعده بعد از ظهر: اگر بعد از ظهر گرسنه هستید، دانه چیا می تواند راهی عالی برای کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری در شام باشد. این نوع مصرف دانه چیا برای کاهش وزن بسیار مفید است.

قبل از خواب: مصرف دانه چیا قبل از خواب می تواند به شما کمک کند در طول شب احساس سیری کنید و از خوردن میان وعده در اواخر شب جلوگیری کنید.

در نتیجه خوردن چند بار در روز دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن مفید است. چه آن ها را برای صبحانه می خورید و چه به عنوان یک میان وعده میان روز قبل از خواب، دانه های چیا یک راه عالی برای تقویت و بهبود تغذیه و حمایت از اهداف کاهش وزن شما هستند.

تفاوت بین دانه چیا و تخم مرغ شربی

دانه های چیا برای کاهش وزن و دانه های سوربت یک نوع میوه خوراکی بسیار مشابه هستند اما با تفاوت های زیر:

منشاء: دانه های چیا و دانه های شربت از دو گیاه مختلف می آیند. گیاه دانه چیا عمدتاً در مناطق خشک و بیابانی رشد می کند، در حالی که دانه شربت عمدتاً در مناطق کوهستانی یافت می شود.

شکل ظاهری: دانه‌های چیا دانه‌های کروی کوچکی هستند که در رنگ‌های مختلف (شامل سیاه، سفید، قهوه‌ای و خاکستری) وجود دارند، در حالی که دانه‌های چیا دانه‌های کوچک و دانه‌مانندی هستند که به رنگ سفید یا سیاه هستند. بسته به شرایط پردازش، قهوه ای، سبز و قرمز است.

فواید: دانه چیا به دلیل داشتن فیبر و امگا 3 برای کاهش کلسترول و کنترل قند خون استفاده می شود و منبع پروتئینی مفیدی برای گیاهخواران و گیاهخواران است. دانه چیا برای کاهش وزن نیز بسیار موثر است. اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان های مفید برای سلامت قلب و عروق استفاده می شود.

دانه چیا برای معده و دل درد

برای لاغری شکم و باسن می توانید از دانه چیا استفاده کنید. این دانه ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و با کاهش اشتها تاثیر مثبتی بر کاهش وزن دارند. از سوی دیگر، دانه های چیا سرشار از پروتئین هستند و به شما احساس سیری می دهند. کاهش جذب چربی در بدن یکی دیگر از مزایای مصرف دانه چیا برای کاهش وزن است. هنگام استفاده از دانه چیا، تمام قسمت های بدن شما وزن کم می کنند، اما از آنجایی که چربی بدن اغلب در شکم و باسن متمرکز می شود، کاهش وزن در این نواحی بیشتر قابل توجه خواهد بود.

دانه چیا برای چه کسانی مضر است؟

دانه چیا یک غذای سالم و مغذی برای کاهش وزن است، اما استفاده نادرست از آن می تواند مضر باشد:

اگر از دانه چیا برای کاهش وزن استفاده می کنید، خوب است بدانید چه مقدار از آن استفاده کنید زیرا می تواند باعث مشکلات گوارشی شود. فیبر بیش از حد می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند نفخ و یبوست شود. اگر به خوردن فیبر زیاد عادت ندارید، مهم است که به آرامی شروع کنید و به تدریج مصرف خود را افزایش دهید.

دانه چیا منبع اگزالات است که می تواند در تشکیل سنگ کلیه در برخی افراد نقش داشته باشد. اگر سابقه سنگ کلیه دارید یا در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستید، بهتر است از مصرف کامل این دانه خودداری کنید.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در دانه چیا در صورت مصرف بیش از حد می تواند باعث التهاب در بدن شود. بهتر است آنها را با امگا 6 از منابع دیگر مانند آجیل، دانه ها و روغن های دیگر متعادل کنید.

دانه چیا ممکن است با سایر داروهای کاهش وزن تداخل داشته باشد. اگر از دانه های چیا استفاده می کنید که ممکن است در جذب برخی داروها اختلال ایجاد کند، قبل از افزودن دانه چیا به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید. بنابراین باید حداقل دو ساعت از هم استفاده کنید.

دانه چیا می تواند باعث خفگی شود. دانه های چیا آب زیادی جذب می کنند، بنابراین جویدن آن ها قبل از بلع بسیار مهم است. اگر آنها را به طور کامل نجوید، می توانند در گلوی شما متورم شوند و شما را خفه کنند.





:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: